مرکز انتشارات علمی دانشگاه آزاد اسلامی یزد اقدام به چاپ کتاب تربیت جنسی کودکان پیش از دبستان (3 تا 6 سال ) نمود .

یزدفردا " مرکز انتشارات علمی دانشگاه آزاد اسلامی یزد اقدام به چاپ کتاب تربیت جنسی کودکان پیش از دبستان (3 تا 6 سال ) نمود .

غلامعلی مدیح دبیر شورای انتشارات دانشگاه آزاد اسلامی واحد یزد  گفت: کتاب مذکور توسط شهلا حسینی و با همکاری غفار کریمیان پور در دو فصل ، 90 صفحه و شمارگان دو هزار نسخه توسط دفتر انتشارات واحد یزد ، چاپ و به بازار نشر عرضه شده است.

وی افزود: در این کتاب سعی گردیده تا مطالب این کتاب به صورت ساده و قابل فهم بیان شود و مورد استفاده والدین ، مربیان پیش از دبستان ، معلمان ، دانشجویان رشته های علوم تربیتی ، روانشناسی ، مشاوره و تمام کسانی که به نوعی با مساله تربیت کودکان در گیر هستند ، قرار بگیرد .

مدیح ادامه داد : در فصل اول کتاب به تعریف هویت جنسی ، نقش پذیری و نظریه های روانشناسی موجود در این زمینه پرداخته شده و در فصل دوم ، مفهوم تربیت جنسی کودکان ، تعریف و مراحل رشد جنسی کودکان پیش از دبستان ، اهداف جنسی کودکان ، نحوه پاسخگویی به سئوالات جنسی کودکان و نقش خانواده و مراکز پیش دبستانی در تربیت کودکان به تفصیل مورد بررسی قرار گرفته است .

همچنین نویسنده کتاب نیز به دلیل اهمیت موضوع در این رابطه گفت :کودکان امروزی مکررا در معرض پیامهای جنسی فیلم ها ، تبلیغات ، برنامه ها و نمایش های تلویزیونی قرار دارند و این امر باعث دو چندان شدن اهمیت تربیت جنسی کودکان و یافتن راه حل هایی برای روشن ساختن این پیام ها برای کودکان شده است و هدف ما در این کتاب آشنا ساختن خواننده با تربیت جنسی به عنوان یکی از جنبه های تربیت کودکان پیش از دبستان می باشد .


  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا